duminică, 5 mai 2013

NOSTALGIA 53: Ruletistul

Ruletistul este primul mini-proiect din cadrul NOSTALGIEI 53. La prima vizionare cu publicul (cea din 1 aprilie), numai această bucată era gata, celelalte adăugându-se treptat în jurul ei.
Coco este un personaj inventat de regizor (la Cărtărescu se vorbește numai de reacția femeilor din jurul ruletei - Coco e materializarea lor). În spectacolul nostru intervin și două personaje din REM: Puia (aici adolescentul care atacă pe Ruletist în final) și Esther (asistenta medicală - alt personaj inventat e regizor).

Anda Saltelechi este actriță la Teatrul Odeon, Sandra Șimon este și ea actriță profesionistă, deocamdată freelancer. Radu Trandafir și Raluca-Mihaela Găină sunt studenți în ultimul an la actorie, la Universitatea Hyperion, respectiv la Spiru Haret. Andreea Dinu e studentă la mate-info și nu are nicio intenție să dea la teatru.

Iată trailerul bucății:
http://www.youtube.com/watch?v=aQCAVzy0s9Y

Distribuția:
Povestitorul: Anda SALTELECHI
Coco: Sandra ȘIMON
Ruletistul: Radu TRANDAFIR
Adolescenta (Puia): Andreea DINU
Asistenta (Esther): Raluca-Mihaela GĂINA


Bariton: Fang SHUANG


Costume: Maria TACHE

Makeup: Nana PLATON


Mișcare scenică: Cristian RUS

Regia: Crista BILCIU





Anda Saltelechi: ”Poate ca nu ar trebui sa scriu azi despre "Ruletistul" sau despre "Nostalgia"... tocmai azi... cand ma simt usor nostalgica. Ascult Beatles... "nothing's gonna change my world... across the universe"... Am impresia ca lui Cartarescu ii plac Beatlesii... deja avem ceva in comun! 

Experimentul nostru... "Nostalgia" a venit pentru mine cu semne, sunt foarte fericita ca am trecut, ca trec prin asta sau ca trece experimentul prin mine... poate ca atunci cand faci dragoste, cu oameni, cu amintiri, cu clipe in care soarele are o anumita lumina pe o fata de om care iti ramane in minte, nici tu nu stii de ce... Cred ca scriu total aiuritor...
Eu joc in "Ruletistul", incerc sa spun povestea unui om... ca mine, ca tine, poate... tu decizi daca esti in stare sa te privesti in oglinda. Joc impreuna cu Sandra Simon, cu Fang Shuang, cu Radu Tradafir, Andreea Dinu, Raluca Mihaela Găină. Ei sunt colegii mei de pivnita. Daca esti curios, vino sa vezi. Se intampla uneori, evenimentele avand loc simultan la Casa Carol 53, se intampla sa jucam de 5 ori in aceeasi seara. Asa a fost la premiera. Noua, in aceeasi seara, ne e dat sa "lucram" cu mai multe grupuri de oameni, sa simtim mai multe tipuri de energie... sa vedem reactii pe care nici ei, oamenii (legati fiind la ochi) nu si le vad... Intr-o seara, pe cand eram la a treia reprezentatie, cred, eram total epuizata... s-a terminat, si acum urma inc-o tura de oameni... i-am dus in incapere si am inceput show-ul... si pe masura ce reactionau, unii usor, de parca i-ar fi atins o briza a marii, altii zambind timid, altii timid si sincer emotionati, altii avand comentarii chiar stupide, altii cautand un sprijin cu mainile, un perete, orice... si eu, vazand, dar mai mult simtind toate emotiile astea ale lor ma incarcam tot mai mult, uitam si de oboseala si de tot... ii simteam pe oameni atat de deschisi la ce se intampla acolo incat ma mobilizam aproape pe ne-voite... parca eram baterie la priza. Publicul e intr-adevar diferit, dar de la toti invatam cate ceva ... experienta lor cu noi, devenea o experienta personala a mea, ca om si apoi, ca actrita... nu era nimic mort acolo, totul pulsa... si se nastea pe loc. Evident... se mai fac mici greseli... nu iese totul bine mereu... (cred ca un actor trebuie sa fie sincer, nu?), insa daca nu gresesti si nu te accepti, nu cred ca poti invata... nimic... si traiesti asa inr-o perfectiune inventata!”







Sandra Șimon: ”COOOOCCOOOO!!! Femeia pe care o vad si azi in club,pe strada,la metrou,intr-un spectacol de teatru sau....Cred ca e o femeie cu mentalitatea majoritatii "domnisoarelor" din zilele noastre.Pacat. Bani,faima,dornica de a avea un barbat care sa o intretina desi ea nu are de oferit ceva special in afara de "materie prima".Nu mi-a fost foarte greu sa interpretez acest personaj iar materialele din care am putut sa ma documentez au fost nenumarate (TV, ceea ce se intampla in 2013 si nu numai).Asta e,ma revolt; mi s-a cerut sa scriu si...scriu. Ma intriga oarecum lipsa ei de sentimente si de implicare fata de Ruletist,faptul ca am creeat un personaj care este rece in ceea ce priveste drama Ruletistului.Coco se "indragosteste" de el si devine pasiva,plictisita atunci cand isi da seama ca el nu are sanse sa moara din pricina glontului iar la final,detasata,se injoseste negandu-l si jefuindu-l. Imi place la nbunie sa joc,sa ma transpun in pielea ei (a lui Coco) pentru ca imi da voie sa gasesc o alta latura a mea ca actrita.Niciodata nu m-am gandit ca pot sa "ma joc" atat de mult cu un personaj iar Coco imi face placerea aceasta, imi da voie.”





Puteți vedea și prezentarea celorlalte bucăți din spectacolul nostru: MENDEBILUL - GEMENII - REM - ARHITECTUL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu