duminică, 21 aprilie 2013

Micul pseudo-scandal din jurul NOSTALGIEI 53

Un domn despre care am mai pomenit, scandalizat în continuare de NOSTALGIA 53, recidivează pe Facebook:

Domnule Valentin Georgescu,
Nu trebuie să vă supăraţi atît de tare pe mine dacă tot spuneti că nu aţi citit comentariul meu la “Nostalgia”.Trebuie să mă supăr eu că nu am cu cine vorbi!La cîteva ore după mine dumneavoastră aţi postat o prezentare a spectacolului în care reluaţi,poate, total independent,aproape toate părerile mele puse însă,într-o altă lumină:total favorabilă si laudativă.Ceea ce mi-a dat certitudinea că mi-aţi citit,totuşi articolul sau cineva v-a informat asupra lui a fost faptul că pînă şi incidentul comis de actorii care mîncau în mod nesimţit cîrnaţi direct pe superbele birouri de secol XIX aţi avut grijă să-l prezentaţi ca o faptă nevinovată,ba chiar ca un act artistic.Dacă aşa e “artea” o să vin la următoarea cu mititei şi mămăligă! Dar,poate,m-am înşelat şi meritaţi scuzele mele! Dar să fie,oare,acesta,domnule teatrolog,un spectacol bun şi recomandabil? Părerea mea a fost şi este:nici pe departe!În cîteva cuvinte voi relua argumentele mele pe care o silă mendebilă v-a împiedicat să mi le citiţi:
– locaţia aleasă de scenograf este una de invidiat pentru mulţi regizori dar ea nu a fost folosită la valoarea ei,ba,chiar aproape de tot ignorată ca multele altele la noi (cînd iţi dă Dumnezeu…poţi să dormi liniştit mai ales dacă ai mîncat şi cîrnaţi!);
– ideea regizorală pe care s-a construit întreg spectacolul adică aceea de a lua strada-viaţa hîdă şi jegoasă şi a o trînti în sufletul chinuit al spectatorului care,oricum ar fi,tot pe acolo calcă este valoroasă.Dar să nu o îmbogăţeşti în nici un fel cu nici măcar un gest uman este o prelungire a animalicului,satanismului şi abjectului prezent in toată “media” românească şi care ne otrăvesc iremediabil ultimele noastre zile de ultimi oameni.Pot accepta oricînd o refulare de urît şi pestilenţial,pot înţelege manifestări de ură şi răutate naturală dar refuz prin toată structura mea de om să mă bălăcesc exhibant în lături şi să declar că aceasta este condiţia umană.Iată,domnule teatrolog,spre ce om-nou vă îndreptaţi!
– cel mai mult m-a indispus însă, modul total nesimţit în care s-au citit textele pentru că altceva decît o citire “mendebilă” nu a fost! Nu înţeleg de ce trebuie trebuie să îmi pierd două ore cu non-oameni,care îşi proclamă ca artă lipsa de pregătire,lenea şi obrăznicia!Nu aş fi ripostat în nici un fel şi aş fi trecut peste acest incident ca peste multe altele din cotidian dacă nu m-ar fi izbit în mod dramatic prezentarea lipsei de har,gaura mare lăsată de sufletul,viaţa şi arta ce ar fi putut să fie ŞI NU E…
În ceea ce vă priveşte,domnule Georgescu,nu v-am jignit în nici un fel.A fost doar o constatare de urgenţă a similitudinilor frapante între observaţiile noastre. Declaraţia dumneavoastră că nu mi-aţi citit articolul şi nici nu vreţi să o faceţi vă trădează o ascundere vinovată şi o teamă de adevăr.Dar, să trecem!Este la modă astăzi şi o nebunie a cuprins România în ceea ce se cheamă vorbitul ca zgomot,trăncăneala de-a surda şi colecţionarea de interlocutori onomatopeici cum sînt blogării.
Mi-am spus părerea sincer despre “experimentul” Teatrului de Foc şi cred că ajunge.Faceţi parte din branşă dar intuiesc undeva că nu veţi susţine în viitor această nouă modă de un snobism bolnav care nu va ajunge nici măcar la “faima” Miţei Biciclista şi Malagamba din mahalaua mult mai civilizată a Bucureştilor de altădată decît Centrul lor de azi.Cît despre micile dumneavoastră răutăţi la adresa mea, vi le iert! Păi, ce-aş putea face? Scriu şi cu diacritice după cum vedeţi,m-au învăţat bieţii părinţi să scriu şi cu “î” din “a” dinainte de “decretul” mănăstiresc al doamnei Buşulenga:”Numai proştii nu ştiu să scrie cu “î” din “a”.Iată,domnule Georgescu,că Onorata Academie nu a fost în stare să impună o regulă şi nici să-şi ceară dreptul său de legiferare şi a lăsat Limba Română in totală nedumerire.Ca urmare,scrie fiecare cum îl taie capul:”România Literară” se editează pînă la jumătate cu “î” din “i” şi de-acolo,cu “î” din “a”.Personal,am altă părere dar acest gen de discuţii îl fac cu oameni aşezaţi,la care nu le sare ţandăra şi cred că numai ei sînt stăpînii adevărului.V-am citit comentariul referitor la “experiment” şi nu am găsit explicaţii pertinente la exclamaţiile dumneavoastră de admiraţie.Dar,lăsaţi,e vina numai a mea! Mă voi mulţumi cu extazul “spectatorilor”:”CE COOOOOOOOL !!!”
Cu sinceră prietenie şi plăcerea de a-mi oferi acest prilej,
Marian Bogdan Teşileanu
Post scriptum:Îmi cer scuze pentru deranjul provocat de ideile mele.Eu mi-am încheiat experimentul cu “Teatrul de Foc” şi nu voi mai scrie niciodată despre el.Despre alţii, DA!
Share
Valentin Georgescu likes this.

Valentin Georgescu Asa imi place! Uitati, acum scriu eu fara diacritice. Aveti totala drepate in parerea dumneavoastra si v-as impartasi-o cu drag daca nu as fi relativ recent iesit de pe bancile facultatii si nu as fi lucrat mult prea mult cu studentii pe vremea cand mu...See More
April 20 at 10:52pm

Marian Bogdan Tesileanu În mod sigur!Devoraţi-mă cu opiniile dumneavoastră!Poate vin şi eu dar mă ţin de cuvînt şi nu mai scriu.Mai tare decît dumneavoastră s-au ofensat cei de la YORICK pe care i-am banuit că v-ar fi sunat.Vă mulţumesc şi vă salut!MENDEBILUL.
April 20 at 11:03pm

Valentin Georgescu Nu m-au sunat cei de la Yorick, ca-mi sunt datori o carte si cred ca le e frica.  Sper sa ne vedem acolo. Daca tineti minte, sunt cel pe care l-ati intrebat la intrarea pe poarta daca acolo era evenimentul
April 21 at 1:54am

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu