miercuri, 21 noiembrie 2012

Teatru independent, caut nume de renume

O, tu, Feisbuc, zeu postmodern, lădaţi să-ţi fie pereţii plini de înţelepciune! Dovedeşte-mi că eşti atotputernic şi dă un nume potrivit companiei mele de teatru şi câtece de slavă îţi voi butona, cât o fi online-u' neatârnat şi fără taxă, amin!

"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."


Aşa zicea Julieta lui SHakespeare, dar nu-i adevărat! Ia s-o fi văzut eu îndrăgostită în loc de Romeo, de Agamiţă Dandanache! Noi ne străduim de peste 4 luni să botezăm noul şi micul nostru laborator de experimente teatrale de la MNLR şi încă nu am găsit numele acela care să ne facă să-l pipăim şi să urlăm "ESTE!". Am făcut sesiuni de brainstorming pe Facebook şi mă gândesc să mai fac, până găsesc numele acela. Din câteva mii de capete, unul tot o veni cu ideea deşteaptă...


Până acum cele mai bune sugestii au fost:
Teatru pe Contrasens
Teatrul de Foc
XperimenTeatru
Atelier de Potcovit Suflete
Teatrul Ascuns
Teatrul-Ţipăt

Numele pe care îl căutăm, trebuie să trimită cu gândul la ideea de atelier sau laborator (prefer să se numească "Laborator Nuştiucum" sau "Atelier Nuştiudecare" în loc de "Teatrul Blablabla"). Alt cuvânt-cheie este "experiment". Şi mai trebuie să reflecte ideea noastrăm de a face teatru adevărat, pe viaţă şi pe moarte, teatru ca stil de viaţă.

Până găsim numele nostru, invidiem toate teatrele şi proiectele teatrale cu nume faine, de exemplu: "Teatrul Sărac" (Grotowski), "Teatrul Cruzimii" (Artaud), "Living Theatre" (Peter Brook) - sau, mai aproape de noi, "Teatrul Inexistent" (fondat de Theo Herghelegiu), "Compania D'AYA" (Chris Simion), "Laboratorul de noapte" de la Bulandra şi aşa mai departe.

Dacă nu aveţi nicio idee nouă, măcar votaţi una dintre variantele noastre, să ne ajutaţi să alegem mai uşor.

Un comentariu: