luni, 26 noiembrie 2012

BLAS-FEM, premieră

Nu credeam că mi se va întâmpla vreodată să nu fiu de față la propria mea premieră... Am văzut mari regizori privindu-și premierele pe furiș, din culise sau de pe ecranul de la regrupare sau dând nervoși ture în jurul teatrului... Not me, îmi spuneam, eu îmi voi vedea fiecare premieră DIN SALĂ... Iată ce repede s-a întâmplat: nu am putut fi de față la BLAS-FEM. Am salutat publicul, am dat drumul la spectacol, am lăsat-o pe Andreea, asistenta mea, să coordoneze totul cu desfășurătorul în mână, Vlad era la proiecții, Florin ținea sursa de lumină, iar iubitul uneia dintre actrițe filma evenimentul. Am ascultat la uşă prima replică, apoi am alergat spre Teatrul Odeon, unde, numai cu o oră şi jumătate mai târziu, avea să înceapă spectacolul meu lectură: NUNZIO.

Am să vă povestesc cum am construit acest experiment, BLAS-FEM într-o altă postare de blog, aici...


Spectacolul de la Odeon a ieşit bine. A fost (în sfârşit!), prima mea colaborare în calitate de regizor cu un teatru de stat. Am lucrat cu Florin Zamfirescu şi Petre Nicolae. Textul, care mi-a plăcut foarte mult, este scris de Spiro Scimone. Mi-a amintit de "Aşteptându-l pe Godot", unul dintre textele pe care le iubesc cel mai mult... Sala a fost plină şi am simţit publicul foarte atent... Ce m-a nemulţumit a fost felul în care am citit eu didascaliile, ştiu că nu m-am auzit suficient - ce să fac, nu sunt actriţă şi nici nu îmi doresc să fiu... După lectură a urmat o lungă discuţie publică, la care a ajuns şi majoritatea echipei mele de la BLAS-FEM. Mi-au povestit că sala, care oricum era plină când am plecat eu, s-a aglomerat şi mai tare după - şi că spectacolul a ieşit bine (se vedea asta pe faţa Rodicăi, al cărui zâmbet l-am văzut strălucind în întunericul de la Odeon imediat ce a intrat în sală). Am înţeles că şi discuţiile de după au ieşit bine (mă simţeam vinovată că i-am lăsat singuri, bine că nu au luat bătaie). Din păcate, în toată învălmăşeala, nimeni nu s-a mai gândit să facem fişe de feedback... Aşa că va trebui să consult filmarea discuţiei pentru a vedea ce s-a întâmplat exact.

V-am pus aici şi o poză de după lectura de la Odeon, ca să vă bucuraţi împreună cu mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu