luni, 10 septembrie 2012

Textele şi autorii din POEZISELE


Poeţii pe ale căror texte pe care am lucrat la POEZISELE sunt:

1. Mariana Marin
S-a născut la 10 februarie 1956, București, aparținând "generației literare '80". A trecut ăn nefiinţă în 2003.

Textele pe care noi am lucrat sunt:
Elegie XII
şi MM






2. Nichita Danilov
s-a născut în 7 aprilie 1972 în satul Climăuți, comuna Mușenița, Suceava.


Textul pe care noi am lucrat se numeşte:
Alt secol


3. Angela Marinescu




Textul pe care noi am lucrat:
Fugă postmodernă XVII






4. Mircea Cărtărescu
Textul pe care am lucrat:
Poema chiuvetei

Iată ce a ieşit:



5. Paul Vinicius
Preludiu (vase comunicante):
domnişoară: dacă îmi veţi dărui mie
aluniţa
adormită între sâni
vă voi recita
(pe de rost)
toată pielea



6. Ileana Mălăncioiu
-s-a născut la 23 ianuarie 1940, Godeni, Argeș
Noi am lucrat pe textul:
Pasărea tăiată



7. Ion Mureşan (n. 9 ianuarie 1955, Vultureni, județul Cluj)

Noi am lucrat pe textul:
Pahar



8. Florin Iaru
Aer cu diamante
High fidelity



9. Traian T. Coşovei
Animal planet



10. Emil Brumaru
Fluturii din pandişpan



11. Ioan Es. Pop
Textul pe care am lucrat:
Olteţului 15, camera 305



12. Mircea Ivănescu
mopete şi timpul pierdut
mopete a lipsit multă vreme de acasă
şi într-o dimineaţă s-a întors, să-şi vadă pisica –
era o dimineaţă cu soare. în curte, frica
lui mopete de locul acesta se strânsese, retrasă,
lângă florile pălite de vară din brazdă la soare –
avea acum chipul pisicii, şi îl privea/ pe mopete cu ochi impasibili, şi abia
decoloraţi de lumina cu străvezimi autumnale.
mopete, oprit o clipă să o privească,
o simţea, pe pisică, foarte străină. ar fi vrut
să intre repede în casă. o nefirească
ameţeală îl legăna pe trepte, înspre pisică, înapoi.
 până la urmă, pisica a plecat, cu mersul greoi
al plictiselii. se vedea că-i este urât




13. Floarea Ţuţuianu
Pentru că nu am găsit textul pe internet să pun link, iată-l:
Sfântul Francisc şi Clara

De jos pădurea şi cetatea păreau că ard

Apropiindu-mă nu era decât lumina soarelui
al cărui apus sângera
Într-un loc cu verdeaţă se conturau două
siluete stând în genunchi faţă-n faţă
în jurul unui ştergar alb întins pentru masă
Felurite păsărele le ciuguleau din palmă
firimituri de gânduri

Sfântul Francisc îi pusese mâna pe
creştetul ras – o dezbrăcă cu privirea
(ea simţi răcoarea privirii pe corp) –
„deasupra tuturor darurilor este acela
de a te-nvinge pe tine”
Şi în acelaşi timpo îmbrăcă la loc
Clara simţi căldura privirii învăluind-o din nou

Prânzeau fără să se atingă
de nimic. Sfântul Francisc cu o răsuflare
o ridică în aer uşor ea simţi că pluteşte
o clipă şi apoi o aşeză cu grijă la loc

Netezindu-şi cutele fustei ea mulţumi în gând
pentru acest dar minunat: NENIMICUL prea plin
neîntâmplat între ei

Pădurea şi cetatea continuau să ardă
(mai ales noaptea) – în privirile lor.





14. Cristian Popescu
Sfaturi din partea mamei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu